Osoby interesujące się branżą HR doskonale wiedzą, że trendy dotyczące przygotowywania dokumentów aplikacyjnych stale się zmieniają. Formalny życiorys zawodowy zaleca się pisać przede wszystkim kandydatom aplikującym do pracy w bankach, urzędach, kancelariach prawnych czy szkołach.
Jednak czy w tych przypadkach CV nie może nawiązywać do najnowszych trendów? Niekoniecznie, ponieważ takie elementy, jak podsumowanie zawodowe czy linki do portali społecznościowych, stają się już standardem. Zamieszczanie odnośników do stron internetowych może nawet stanowić źródło informacji na temat tego, ilu rekruterów rzeczywiście zainteresowało się naszą kandydaturą.
Jakie trendy sprzedają się w rekrutacji? Bardzo modne stały się infografiki, dzięki którym można w obrazowy sposób przedstawić swoją ścieżkę kariery, a także zaprezentować osiągnięcia sprzedażowe w formie wykresów. Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na nową pracę w Imielinie, to opłaca się też zastosować skalę. To znakomity sposób na pokazanie poziomu znajomości języka czy obsługi programu komputerowego.
Kreatywne CV przygotowane w formie prezentacji czy krótkiego filmiku sprawdzi się przede wszystkim u osób, które szukają pracy w reklamie czy w marketingu. Przy tworzeniu aplikacji warto też zachować umiar w zakresie kolorystyki – nie zaleca się stosowania więcej niż dwóch odcieni.