Wśród zawodów deficytowych w Chorzowie, w tym roku znajdują się między innymi pracownicy telefonicznej i elektronicznej obsługi klientów, ankieterzy i teleankieterzy. Nic dziwnego, bo rynek sprzedaży i obsługi klienta staje się coraz bardziej nastawiony na nowe technologie.
Praca na słuchawkach jest dosyć trudna i wymaga całkiem sporej dozy cierpliwości i odporności na stres. Sami doskonale wiemy, jak chętnie rozmawiamy z różnego rodzaju telemarketerami. Najczęściej zbywamy rozmówcę mówiąc „nie mam czasu rozmawiać”, albo wprost „nie jestem zainteresowany/zainteresowana rozmową i wszelkimi produktami/usługami”. Nie każdy nadaje się do tego typu pracy i nieliczni w niej wytrzymują przez dłuższy okres czasu. Tak więc rotacja na stanowiska dotyczące telefonicznej obsługi klienta jest bardzo duża. Do zalet takiej pracy należą niewątpliwie dość ruchome godziny pracy. Zwłaszcza w dużych firmach typu call center, grafik pracy można dostosować względem pozostałych czynności życiowych takich jak np. studiowanie, czy opieka nad dzieckiem. Z reguły można wybierać spośród rozmaitego rodzaju zleceń, które charakteryzują się różnymi godzinami pracy tzn. zmiana dzienna i popołudniowa. W niektórych przypadkach, zwłaszcza w kontaktach z klientami biznesowymi, wykonywanie telefonów wymagane jest w godzinach 8-16. Do klientów prywatnych, godziny kontaktu preferowane są popołudniowe i wieczorne, kiedy to większość osób jest już po pracy i może swobodnie rozmawiać.